dinsdag 7 oktober 2014

Vakantie Kos 22 juni tot 29 juni 2014!  












En we trekken er weer een weekje tussenuit,want ja je kunt maar een hobby hebben he!!

Zien uiteraard weer een leuke aanbieding,en die kunnen we echt niet laten lopen.



Hotel is Alexandra Beach aan het Psalidi strand.
Een half uurtje wandelen naar Kos stad.



Het is een apart/hotel,wij hebben een hotelkamer,maar wel met een koelkastje erbij en ik moet zeggen dat is erg fijn, zeker met de hitte zodat we een lekker fris glaasje cola hebben.
We zitten beneden en hebben een niet echt leuk uitzicht,een parkeerplaats,maar oke dat mag de pret niet drukken,het voordeel is wel, dat we in de middag schaduw hebben op ons terrasje,en dat is zeer aangenaam.


De hotelkamer is eenvoudig en ja dan mot ik toch ff weer ff klagen die bedden!!!!!!! keihard als beton, dus ik ga weer vrolijk aan de gang met wat er in de kasten ligt,huppa dekens onder mijn lakens,achteraf blijkt dat dat niet genoeg is, en Theo gaat bij de receptie nog wat dekens bij vragen.

We gaan vakantie vieren en een week niks doen,gewoon op onze luie gat bij het zwembad liggen,hoe vervelend is dat!


Het is een eenvoudig hotel maar reuze gezellig er zijn meer Nederlanders maar er hangt zo'n relaxte sfeer,iedereen babbelt eens met elkaar maar doet ook waar ie zin in heeft.
Bij het zwembad is een leuk terrasje waar je een heerlijk bakkie koffie/frisdrank en wat eten kunt bestellen.Ik nam elke dag een heerlijke vers geperste jus! De vitamientjes moeten natuurlijk ook wel binnen komen he?!

En af en toe gewoon even zitten als het te warm wordt in de zon,je hoeft niet perse iets te bestellen er wordt niet gek gekeken als je dat eens niet doet, we hebben het weleens anders meegemaakt.







Nou daar zit ze dan.



S'morgens hebben we ontbijt,en er zijn mensen die het niet genoeg vinden,sja ik vind:3 soorten brood,5 soorten beleg,melk,koffie, thee,water, jus,een gekookt eitje,,yoghurt,wel genoeg want wat eet je thuis s'morgens,vraag ik me dan af.
Voor ons is het prima zo.Niks mis mee!



We hebben het goed naar onze zin,s'morgens na het ontbijtje gaan we heerlijk bij het zwembad liggen het is warm dus liggen we meer in het water als op het bedje,we schuiven onder de parasol want het is echt HOT.



Heeeej wat doe jij nou?
Ff fotootje maken natuurlijk.







Maar dit is wel lekkerrrrrrrrrr hoorrrrrrrrrrrrr.

In de avond lopen we naar Kos stad,en gaan daar een tentje zoeken om wat te eten.
Kos is een fietseiland nahhhh dat kun je wel zeggen ja,het lijkt wel de tour de france die wordt gereden sjonge het is echt file rijden op de fietspaden.

Nou nee laat mij maar gewoon lopen hoewel je wordt als je niet oppast gewoon voor je sodemieter gereden.Maar wij passen goed op hahaah.En vloeken een keer hihihhiih.



We hebben een leuk tentje gevonden om te eten,en het bevalt ons goed,we zullen hier vaker gaan eten.


Het is niet duur,vanaf 6 euro kun je al flink je buikie rond eten.
Ik dacht ik neem iets kleins,maar het was allesbehalve klein.



Of ik het op kreeg? Zoiets lekkersssssssssssss echt wel!!!!!  Calorieen tellen daar heb ik maar even niet aan gedaan.





Vers van de pers moest er een tijdje op wachten maar was dan ook zeer de moeite waard.

Theo had een griekse salade mmm zag er ook heerlijk uit.



Het is een vakantie van vooral weinig doen en dat bevalt ons ook goed.

Kos stad is gezellig leuke winkeltjes, volop terrasjes,restaurantjes,er is voor ieder wat wils.











Prachtig kerkje.









Lekker wandelen en af en toe een bankje zoeken want ja de nicotine moeten we wel op peil houden hoor!




Tijd om weer terug te gaan naar het Hotel,we hebben het wel weer even gezien en gaan morgenavond weer op pad.


Heerlijk weer relaxen bij het zwembad.












Nou geen moeite hoor om zo de vakantie door te brengen.

Alleen heb ik een BIJ op bezoek gehad,die vond mij errug lief geloof ik maar ik hem niet!!!



Ik ga op mijn bedje liggen en oeps auwwwww!!

Ik voel iets prikken aan mijn kont.
Ik ben gestoken krijg een rooie plek op mijn *** en doet behoorlijk zeer,en dus moet er gezogen worden jaaaaa ,dus er wordt gelachen en grappen gemaakt bij het zwembad.
Hoef denk ik niks uit te leggen!!! 



Rot beest.




Dus we kregen van iemand een pakketje mee, met een zuigertje,hmm nog uitleggen,want ja Theo zei ik ga zo niet zuigen he,,ik dacht nee??? waarom niet.


Flauw Theo.

Dus we zijn ff bezig geweest,angel of hoe dat ding ook heet kwam ermee uit,alles ff goed schoongemaakt en een paar dagen last gehad.

De stranden vonden we niet echt erg mooi, hoewel er mooie stranden moeten zijn op Kos maar die lagen aan de andere kant,aan het Psalidi strand was het smal,en meest met kiezels zo ook in het water je moet echt waterschoentjes aan.


Dit zag er dan nog redelijk uit.
Als je bedjes wilt huren kost dat voor 2 bedjes een parasol en dikwijls krijg je nog een flesje water erbij voor 5 euro.
Das toch niet duur!



Voor ons werd het toch het zwembad!


De plataan van Hippocrates is een oosterse plataan vernoemd naar de Griekse arts Hippocrates van Kos en staat in de Griekse plaats Kos op het gelijknamige eiland. Volgens de legende zou Hippocrates onder deze boom zijn leerlingen hebben onderwezen in geneeskunde. De plataan is een Oosterse plataan (Platanus orientalis) en heeft in de kroon een diameter van 12 meter.
De plataan van Hippocrates staat op het plein Platía Platanou tegenover het kasteel en naast het Gazi Hassan moskee. De huidige plataan is circa 500 jaar oud en is mogelijk een nazaat van de boom die volgens de legende ruim 2400 jaar geleden daar zou hebben gestaan. De huidige boom is in de jaren uitgehold geraakt. Naast de boom is door de Turkse gouverneur Gazi Hassan een witte watertap gemaakt met Arabische inscripties.
De zaden en kleine delen van de boom zijn in de loop der jaren verspreid over de hele wereld, waardoor diverse universiteiten (met name universiteiten met een medische faculteit) pretenderen een deel van de oorspronkelijke boom te bezitten.

Ja en als je dan op Kos bent moet je de boom natuurlijk wel gaan zien.









En dan is er ook nog de zogenaamde kattenboom,er komt een mannetje op een brommer met zakken voer en komt de katten regelmatig eten geven.
Dus de "zwerfkatten"worden goed verzorgd!



En dan zijn er nog de opgravingen,wat Theo en ik zien zijn eigenlijk een stapel stenen op elkaar hmm beetje ouwe meuk?















Als wij s'middags het beu waren bij het zwembad gingen wel lekker naar onze kamer, een bakkie koffie zetten en fijn op ons terrasje zitten in de schaduw.












Bakkie koffie, koekje erbij?
Theo een colaatje,
is toch heerlijk zitten hier hoor en af en toe krijgen we ook bezoek.






















Stukje Kos.









Tijd om weer een hapje te eten.




Uhm nee dit zijn geen frikandellen.
3 soorten gekruid vlees, patat,en heerlijke sla met saus.

Theo een salade.
En het was weer smullen hoor!

Een heerlijke luie vakantie zoals een vakantie moet zijn.




Hier nog wat foto's van onze kamer.



oja mijn eigen kussensloop mee,ben je dan gek?


Troep,bende, puinhoop.





Lekkere grote tv hahaha, maar tv kijken deden we toch niet.



Badkamer was ook niet je van het.
Maarja we konden douchen.












Zitjes en de bar van het Hotel.

En alweer een een geweldige relaxte vakantie gehad die veel te snel voorbij was.



Tot een volgende blog!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten